Oświetlenie sklepu obuwniczego powinno być na poziomie od 300lx do 500lx. Natomiast lampy do sklepu obuwniczego powinny charakteryzować się dużym współczynnikiem oddawania barw na poziomie RA95. Wszystko po to by klient mógł dokładnie określić kolor obuwia, jakie kupuje. Jak oświetlić sklep obuwniczy? Odpowiednio zaprojektowany system oświetleniowy w sklepie obuwniczym przekłada się na większe zainteresowanie produktami, a co za tym idzie — większą sprzedaż. Jednak mimo to, niewielu właścicieli sklepów z butami decyduje się na stworzenie ciekawego projektu oświetleniowego. Otwierając sklep, trzeba bowiem wydać sporo gotówki, a zatrudnienie specjalisty i zakup profesjonalnych opraw to dla wielu właścicieli sklepu wyłącznie dodatkowy, zbędny koszt. Decydując się na założenie sklepu obuwniczego, warto, jest dopiąć każdą kwestię na ostatni guzik, tak, aby za kilka miesięcy lub lat, nie być zmuszonym do modernizacji lub zamknięcia sklepu.
Jeśli planujesz otwarcie sklepu obuwniczego, zapoznaj się z dalszą częścią tekstu, z którego dowiesz się:
Najczęściej wybierane szynoprzewody przez właścicieli sklepów obuwniczych:
Zanim odpowiemy sobie na to pytanie, zastanówmy się najpierw, jaki model obuwia chcemy sprzedawać i jak duży sklep otworzyć. Są to dwa podstawowe kryteria, które należy wziąć pod uwagę podczas obliczania kosztów związanych z otwarciem sklepu. Wybór towaru powinien być podyktowany lokalizacją, w której chcesz otworzyć sklep. Jeśli posiadasz gotowe produkty — musisz znaleźć odpowiednie miejsce do ich sprzedaży. Jeżeli zaś posiadasz lokal usługowy — musisz znaleźć produkty, które będą cieszyć się w danym miejscu popytem.
Koszt lokalu zależny jest głównie od miejscowości, wielkości i położenia. W niewielkim miasteczku, liczącym kilkanaście tysięcy mieszkańców, kosztować będzie od 1000 do 2000 zł miesięcznie. W przypadku wynajmu lokalu w dużym mieście koszty są zdecydowanie wyższe. Cena za metr kwadratowy oscylować może od 75 nawet do 500 zł miesięcznie. Cena miesięcznego czynszu w galeriach handlowych waha się od 40 do 120 euro za metr kwadratowy. Decydując się na wynajem lokalu sprzedażowego o powierzchni 50 metrów kwadratowych w galerii, możesz zapłacić miesięcznie nawet 20 tys. złotych. Jeśli decydujesz się na otwarcie niewielkiego sklepu obuwniczego, od razu możesz odrzucić ten pomysł.
Kolejnym kosztem, który należy wziąć pod uwagę, jest wyposażenie i asortyment sklepu. Decydując się na otwarcie własnego biznesu, należy posiadać sporo wolnej gotówki. Bez tego, nawet najlepszy inwestor nie będzie w stanie stworzyć dobrze prosperującego sklepu. Koszt regałów do sklepu o powierzchni 30m2, wynosi ok. 10-15 tys. złotych. Nie wolno jednak zapomnieć o lustrach, krzesłach, ławkach, itp. W przypadku towaru koszt może być bardzo różny. Niewielki sklep o powierzchni 30 metrów kwadratowych, potrzebuje wydatku rzędu 50-100 tys. złotych, aby mógł być odpowiednio zatowarowany.
Łączny koszt związany z samym otwarciem sklepu z butami, może wynosić zatem od ok. 75 nawet do 300 tys. złotych.
Klient bardzo często kupuje oczami. To, jak wybrany model buta prezentuje się w witrynie sklepowej, może mieć ogromny wpływ na ilość sprzedanych egzemplarzy. Niestety, sam ciekawie zaprojektowany but nie wystarczy. Należy w odpowiedni sposób go wyeksponować, a także oświetlić, aby klient wiedział, że kupuje towar z najwyższej półki.
To, co koniecznie powinno znaleźć się na wyposażeniu sklepu obuwniczego to:
Panel LED 60W 60×60 4000K 5400lm IP20 BIAŁY to wysokiej jakości panel led sufitowy 60×60, zapewniający nie tylko znakomite oświetlenie, ale także oszczędność energii i trwałość. Ten zaawansowany technologicznie produkt to idealne rozwiązanie do zastosowania zarówno w przestrzeni biurowej, jak i komercyjnej. Dzięki odpowiedniej mocy i barwie, ten panel LED 60×60 4000K zapewnia komfortowe, mocne światło.
Zobacz produktChyba każdy zdaje sobie sprawę, z tego, że oświetlenie, niezależnie od branży, jest bardzo ważne. Nie inaczej jest w przypadku sklepów obuwniczych. Prawidłowo oświetlone regały z butami, dobrze dobrana barwa światła oraz wysoki współczynnik oddawania barw, mogą sprawić, że sprzedawane produkty będą prezentować się zdecydowanie lepiej. W jaki jednak sposób zainstalować oświetlenie, aby spełniało swoje zadanie jak najlepiej? To bardzo proste.
Sprawdź jak zamontować nowoczesne oświetlenie LED
Zobacz również nasze inne artykuły o oświetleniu sklepów
Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Zależy to bowiem od wielu czynników, w tym: lokalizacji sklepu, jakości produktów, budżetu, czy umiejętności marketingowych.
Ludzie coraz częściej decydują się na zakup produktów u rodzimych rzemieślników, ponieważ wolą wspierać rodaków, którzy tworzą coś z pasji, zamiast ogromne, zagraniczne firmy, które poza logo nie oferują nic ciekawego. Pod tym kątem zdecydowanie warto otworzyć swój własny sklep z butami. Wtedy jednak należy posiadać szereg umiejętności, maszyny oraz ekipę, która będzie tworzyć buty ręcznie przy pomocy najwyższych materiałów. Bez tego, nie wyróżnisz się na tle konkurencji niczym, czym mógłbyś przyciągać do siebie potencjalnych klientów.
W przypadku sklepów z butami w niewielkich miejscowościach warto zastanowić się, jaki typ obuwia chcesz sprzedawać. Często sklep oferujący np. buty wspinaczkowe, turystyczne lub do biegania, może zarobić o wiele więcej, niż taki, posiadający wyłącznie buty na co dzień. Żeby jednak wiedzieć, jaki sklep przyniesie najlepszy zysk, trzeba dokonać analizy rynku i potrzeb klientów, a to, dla wielu jest bardzo trudnym zadaniem.
Jeżeli jednak od dziecka marzyłeś o tym, by założyć własny sklep, wtedy odpowiedź brzmi — tak, warto otworzyć swój sklep. Nawet jeśli po pewnym czasie, okaże się, że biznes nie jest tym, czego szukałeś lub nie będzie przynosił odpowiednich zysków, zrealizujesz swoje marzenie i nie będziesz żałować, że mimo możliwości, nie spróbowałeś podjąć rękawic.
Artykuł napisany przez Marcin Pietrasik, 24 lutego 2022